En tur kavalkade- et resyme` over fjorårets turer.

Enda et år er tilbakelagt. Det har vært dog et innholdsrikt turår. Jeg sitter igjen med mange gode minner. Jeg kan ikke forstå hvor heldig jeg er som er så priviligert i å få oppleve slike mange lykkeglimt i mitt univers. Da jeg fikk inngangsbilletten inn til Turistforeningen, forandret livet mitt fullstendig. Jeg har vært aktiv medlem der siden 2011. Ikke så lenge med andre ord. Da jeg fra da av satte mine to føtter inn i foreningen og meldte meg på fellesturer, gjorde det noe med meg. Jeg har alltid vært aktiv i form av ulike ballspill, men friluftslivet var noe fresht og nytt for meg. Familien min har ikke gitt meg gleden i å ta del av naturen på lik linje som denne foreningen har gitt meg. Nei, dette ble et nytt univers for meg. Og gjennom de ulike fellesturene i regi av foreningen, har jeg møtt på en del kjekke mennesker med samme higer til naturen og alle opplevelsene rundt den. Vi er blitt en stor gjeng etterhvert og vi finner stadig på nye gøyale ting å gjøre.

Untitled


Januar i fjor foreksempel (3.-4.jan), begynte vi med å lufte skiene til årets første skisesong. Du som jeg vet at jeg ikke har lang erfaring på å beherske disse såkalte treplankene. Til det må det mye øvelse til. Og det var nettopp det vi gjorde. Mange av fellesturene på denne tiden av året måtte kanselleres p.g.a mye vær- stort sett mye vind. Vi fant en ledig luke i kalenderen og et noenlunde bra vær til å trene og ta seg en skitur i området i Kvæven.

DSCN2513

Se link


Litt senere i januar ( 16.-18.jan)- fikk vi blitt gjort stas på som dugnadshelter/hyttefaddere. En real fest ble arrangert på Preikestolen til ære for oss.

image001

Se link


På slutten av januar og godt innover i februar (24.jan- 5.februar)- var vi på drømmeturen min. Denne turen har jeg drømt om i årevis- da den faktisk ble satt ut i live og i oppfyllelse.Nemlig Kilimanjaro! Har jeg virkelig vært på Afrikas tak?? Jaaaa!
Les gjerne den gripende historien her:

Se link

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Så har vi kommet til mars mnd. Nå var værprognosene mye mer stabile og vi fikk virkelig teste ut skiferdighetene våre.


7.-8 mars hadde vi på ny en privat skitur. Denne gangen en korthelg inn til Taumevatn.

DSCN2812

Se link


Helgen deretter – 14.-15.mars var vi også på skitur i lag. Været var storveis- det husker jeg så godt. Turen inn til Josepsbu gikk som en drøm. Dette var også en privat tur.

Se link

Bilde: Vi er på Store Hallvorsvatnet …..Om litt er vi fremme til Josephsbu..


Det er så greit å ha helgene fri fra jobben- så i den anledning benytter jeg hver minste stund å komme meg ut på tur. Neste helgen der igjen (20.-22.mars) var det tur i regi av Stavanger turistforening opp til Snønuten via den nye Jonstølen hytta.

PicMonkey Collage11

Se link


Så har vi kommet til april og solen varmer enda mer. (2.-6.april) Påskeferien min dro vi til Finse. Stasjonerte oss i en Telenorhytte og hadde mange flotte skiturer i omegnen.

 

Se link


(17.-19.april)Været ble bare bedre og bedre og vi var så heldige å få leie ei forholdsvis ny og flott Telenor hytte i Solheimsdalen i Sirdalen- Raudeknutenhytta. Med nydelige skiforhold, god mat/drikke og med herlige mennesker ble det nok en suksessrik helg for meg.
PicMonkey Collage2

Se link


I midten av mai ( 14.mai-Kr.himmelfartsdagen) ble jeg med Austråttgjengen turkompani på en dagstur i Jørpelandsheia– Vi var på topper som Heiahorn og Småsilhorn.

Se link


24.mai (1.pinsedag) ble jeg på en ny dagstur med Fjell-Vandring.net– Vi var på en rundtur og topptur til Grønhaug i Lund kommune. En veldig våt affære.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se link


I begynnelsen av juni ( 5.-7.juni) ble jeg med på en skitur i regi av Fjellturkomiteen i Stavanger turistforening til Folgefonna Sør breen. Det jeg husker særs godt var at vi fikk  mye vær og trange boforhold…. 😉

DSCN3063

Se link


13.juni- arrangerte turistforeningen en lørdag med yoga og fjelltur til Dalsnuten og Øvre Eikenuten. Det var fint å kombinere disse aktivitetene i pakt med naturen.

Se link


Neste dag- , søndag 14.juni ble jeg med Fjell-Vandring.net og Austråttgjengen turkompani på massevandring til Reinaknuten.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se link


19.-21.juni hadde jeg en spenstig tur kombinert med via ferrata i Tysso-Tyssedal og fjelltur til Trolltunga hvor vi fikk stasjonere oss i telt like ved tunga. En fremragende tur!

Se link

10981544_814505418644719_7920024352186539318_n


27.juni fikk jeg min første tur med kajakken- i det stillferdige Lutsivatnet i Sandnes kommune.
PicMonkey Collage1

Se link


4.-13.juli- Endelig sommerferie og jeg fikk gleden av å bli med på en heidundranes aktivitetsferie til vanns,til fjells og i svevende luften. I regi av fjellsportgruppa arrangerte de tur til Jotunheimen.

Se link
yoga på beggeggen

 Juhuu! Jeg er på toppen av Besseggen! 🙂


15.-16.juli var jeg på tur med familien inn til Korshamn i Lyngdal.Dette er en nydelig sørlandsperle med flott natur. Været var flott med gode varme temperaturer. Jeg fikk virkelig ta pause fra mas og sjas fra hverdagen. Vi hadde fine dagsturer i området og båttur innaskjærs.

 

PicMonkey Collage


24.-25.juli- hadde vi en båttur og helgetur til Hjelmeland. En svipptur opp til høydedraget «Hjelmen» var også på sin plass…..
2015-07-25 13.28.53

Se link


7.-9.august- Siden vi ikke fikk komme oss opp på Himmelstigen forrige turen vi var på Trolltunga- så fikk vi ta det igjen denne gangen. Som privattur dro vi en liten gjeng og lå i et gjestehus i Odda sentrum. En tur kombinert med sykkel,fjelltur og via ferrata. Knall kjekt!

Se link
jajdjdjdaff


14.-16.aug- var det dugnadshelg igjen. Denne gangen gjorde vi en god innflytningsdugnad på den flunkende nye Kvitlen. Vi gjorde hytta mest mulig klar for åpningen.
2015-08-14 18.26.47

Se link


11-13.september. Ny privattur- denne gangen fikk vi syklet rallarveien. En fantastisk reise i den norske fjellheimen.
2015-09-21

Se link


18.-20.september- Privattur med via ferrata på Straumsfjellet og fjelltur til Nonsfjellet i Hovden.

Se link

DSCN3446

 

 


16.-18.oktober. Den siste dugnaden for 2015. Hovedhytta på Ådneram ble shina opp.

Se link


31.okt-1.nov–på Allehelgen fikk vi en spennende og fin kajakktur på Lutsivatnet igjen. Denne gangen fikk vi sove i lavotelt, brenne bål og spise god mat og drikke i stemningsfylt omgivelser.

Se link

DSCN3601


6.november fikk jeg bli med på en fellestur og rundtur Karten ved Gloppenuten i Gjesdals kommune i regi av Fjell-Vandring.net.

Se link

PicMonkey Collage2


12.-13.desember. Som en tradisjon blir juledisko og den første losturen inn til Sandvatn arrangert i midten av desember….

Se link

PicMonkey Collage2


30.des-3.jan– Nyttårstur på Sageneset Feriesenter. En flott avslutning på turåret 2015.

Se link

12460080_878067198980004_312653794_n


 

Nå er vi godt i gang med et nytt år-2016 er åpent for nye utsikter og utfordringer. Med det avslutter jeg med dette sitatet:

«Å våge er å miste fotfeste en liten stund. Å ikke våge er å miste seg selv.»

 

 

Legg igjen en kommentar

