Los-discotur til Sandvatn 2015

Med stikkende kaktus i halsen og snørr i nesen, utsatte jeg riktignok losturen til lørdag. Selv om en del dro opp dagen før, fant jeg det best å bare pleie formen og hente meg inn igjen.

Lørdag 12.12.15:

Jeg hadde pakket tursekken med håp og forventninger. Endelig skulle jeg ut på tur igjen i et fantastisk rike av norsk natur.
Sammen med Anne,Anne Lise og Nina dro vi opp på glatte veier inn til Lortabu. Det viste seg å være mer snø enn vi hadde forventet oss i disse trakter. Vi kunne til og med ta skiene fatt opp kneika. Losføreren Leif Rune var også med blant oss og geleidet oss på riktig spor.

Vi kunne nyte dagen med milde temperaturer og solskinn.
Bildene forteller mer enn ord. …

ll

Da vi nesten hadde kommet til et sted hvor det blir kalt «Mangerne» ned langs Blautevassbekken , kom noen fra fredags-companiet oss i møte og holdt følge med oss helt frem til hytta.
Vi ankom Sandvatn i den blå timen. Solen duppet langt ned i horisonten og tilbake var skumringen på plass.
Vi ble møtt med gjensynsglede fra kjente og kjære turkamerater. Aadne og Lene hadde sitt bo utenfor Sandvatn hytta.

2015-12-13 20.45.55

Det ble veldig folksomt etterhvert. Jeg var glad jeg fant en madrass å ligge på. Vi var tilslutt opp i mot 30 stk.
Det ble temmelig hett inne i hytta med så mye folk. Jeg måtte stadig ta meg en luftetur ut. Her var taket mye høyere og innholdsrikt med vakre blinkende stjerner.. Jeg fant sporenstreks Karlsvogna og Nordstjernen som avtegnet seg så stolt og høytidelig på himmellegemet. Litt stjerneskudd i ny og ne gjorde også et fint skue.

Siden fikk jeg mekket meg Fjordlands sin Biff Straganoff. Ikke det mest spennende og smakfulle jeg kan spise på en hyttetur, men nå ville jeg tenke praktisk i henhold til oppvask og vekt i sekken.

Det ble gjort ekstra stas på 2 jubilanter på denne turen. Monica som fyllte 40 år og losføreren Leif Rune som fyller 60 år om ikke lenge til. Champagnen ble sprettet opp, marsipankake, sjokoladekake og en mandelkake med ostekrem og kirsebærkompott ble servert til søtsugne jubilanter og gjester.
Taler og gaver ble også utlevert. En riktig så kjekk kveld.

PicMonkey Collage3

Lucidagen–Søndag 13.12.15:

Etter en god frokost, quis og Lucia sang, ryddet vi ut av hytta og dro av gårde i retur til Lortabu.

2015-12-13 20.47.43

Det startet som en tåkedis, men halleluja for et fint lys! Jeg prøvte stadig å fange opp lyset med kameraet. Snøen var kram og knirket så fint under skisålene mine. Ingen friksjon i luften.Det var akkurat som om naturen hadde hviletid og med en lavere puls.

Alle var henført av alt det eurforiske vi hadde rundt oss mens vi gikk. Et fint terreng med passe kurver. Jeg hadde fin glid, men stadig forkjøla. Egentlig var jeg blitt verre i formen, men alt i alt var dette så absolutt vært det!
Et øyeblikk er kort og fluktig, det er noe som først ikke er, så er det, og så er det ikke mer. Noen øyeblikk er lette å være i og lette å huske. Fine,vakre,magiske,store, flotte øyeblikk.
Akkurat i dette øyeblikk var jeg der. Dette kommer jeg til å huske. Dette øyeblikket kommer til å bli spikret fast i mitt minne.
Øyeblikket- det å være tilstede her og nå.
Jeg kjente at jeg levde. Jeg levde i et med naturen. Naturen- min sjelevenn. ❤

PicMonkey Collage2

Ja, en kan lett la seg rive med og bare sanse når en treffer på slike lykkeglimt. Det er så skjelden en får oppleve dette. Jeg er veldig følsom av meg. Hyperfølsom.Jeg er født med følelsene utenpå kroppen. Alt jeg trakk inn av synsinntrykk, (ja egentlig alle de fem sansene jeg har fått utdelt) på ski-ferden ned,- gjorde et stort inntrykk på meg.

PicMonkey Collage

Da vi satte oss i bilen og rullet hjem til den «grå» byen Stavanger,ble  undertegnede nesten mismodig og molefonken. Jeg ville tilbake til det hvite og rene. Tilbake til magien.

Takk til alle som bidro til en nydelig opplevelse! ❤

Legg igjen en kommentar

