Fellestur i Brekko omr. 6.des-2015.

Å få litt dagslys i trynet og frisk luft i lungene, gjør underverker for både kropp og sjel- uansett vær!
Restene av frøken Synne var blant oss.Det regnet kattunger denne 2.søndagen i advent. Jeg hadde gradert meg på værfenomenet, så jeg holdt meg sånn noenlunde tørr gjennom nesten hele turen. Og tørt skifte hadde jeg pakket dypt ned i dagstursekken.
Vi var 23 mann og damer. Mange kjentfolk og nye fjes, så det var kjekt.Vi parkerte bilene og startet fra Brekko i Gjesdal kommune.
På lang lang rekke gikk vi i sørpe og mye vann.En gjørme odyssé !! Tempoet var såvidt høyt og alle var med godt mot. Jeg kjente på at det var tungt å gå i alt dette våte.

PicMonkey Collage
Da vi hadde kommet et godt stykke, måtte vi forsere en stri elv i Stangebudalen, men det lot seg ikke gjennomføre. Vi gikk oppover lia, men måtte fint snu….

2015-12-06 20.43.44

Gloppenuten som var målet, fikk vi se på avstand med en tykk tåke belagt rundt seg. Likeså greit vi ikke gikk opp- det hadde neppe vært noen utsiktspunkt på denne dagen.

PicMonkey Collage2
Istedet gikk vi et lite stykke tilbake til stiskillet og tok en lettere tur rundt Karten og Kartavatnet. Tror det tok oss 3 timer (ink pauser) og ca 11 km før vi endte opp ved Gapahugen hvor vi fant oss tilrette og søkte litt ly for regnet. Bålet ble fyrt opp og både kaffe og julekaker ble sendt rundt til sultne mager.

gap

Legg igjen en kommentar

