SKiM@gi*

Tiden

Tiden er ikke rund eller firkantet,ingen strek eller linje,har ingen begynnelse eller ende, men er bare luften du puster inn og ut….
Jeg bruker mye av tiden min til å ferdes i Guds frie natur. Det er i dette element jeg kjenner at jeg lever.


Jeg kunne klype meg i armen da jeg ikke trodde på at dette kunne bli mer fantastisk.
Heldige og priviligerte meg, fikk atter en nydelig skitur denne helgen jeg nå skal gjenfortelle med ord om — som jeg gleder meg å dele med deg, -kjære leser:

Noe som har stått på check lista mi, er å få sitte på eller kjøre en snøscooter. Plutselig fikk jeg muligheten denne helgen. Jeg fikk sitte på vel og merke, men gleden var stor og barnet i meg fikk som fortjent.

PicMonkey Collage
Mens de andre slepte seg inn på ski de 2,5 km til hytta, hadde jeg og Lene fart og moro.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Raudeknuten hytta var stor-prangende av utseende.

PicMonkey Collage2

Jeg har verken sett eller erfart noe lignende luksus før på en hyttetur før. Her var det flust av god plass som 12 lykkelige mennesker kunne boltre seg på. Det var heller ikke snakk om å stille seg i do/dusj-kø- for med 2 store bad var ikke det store problemet akkurat.
Heidi kvitret som en våryr fugl og var fra seg av begeistring da hun fikk det store kjøkkenet blottlagt for seg. Her kunne hun virkelig trylle frem de lekreste rettene ene etter den andre. Kjøkkenutstyr var det ei heller manko på.

Etter å ha innlosjert seg og åpnet den første ølboksen, kom Heidi susende og flaksende inn i stuen med deilig finger-mat (–Dette var ventematen til middagen skulle bli klar.)

20150417_182638
Jeg er mektig imponert av den dama. Hvis du ser bort i fra de grønne og sorte olivenene, så var alt hjemmelaget! Elgpate`, oliven, røykt ost, elg-skarv og  flatbrød.

Kling klong!

Der dundret det i gong gongen og middagen var klar til oss.

12 gladlynte jenter og gutter hugget inn en aldeles nydelig gryterett i bestående av hakket elgkjøtt med flatbrød- inspirasjon fra Ingrid Røysheim.. Og med det hjemmelagede tyttebærsyltetøyet var det som prikken over i en. Jeg trodde jeg kunne svelge tunga så godt som det var. Sulten var jeg også!
—-
Det var behagelig å sitte ute å se på solnedgangen. Så vakkert. Så fint lys. Så forførende natur. Jeg var forelsket.

PicMonkey Collage
Hadde store forventninger til morgendagen. Det kriblet i skiføttene i noen og enhver kunne jeg tenke meg.

Lørdag

Været var upåklagelig bra idag.Tidlig på an.Dritt skare, men vi hadde stort sett hele heia for oss selv.

PicMonkey Collage2

Jeg gledet meg å kunne kjenne at jeg hadde noenlunde gli under meg. Bakkene var yrende spennende og farten var stor.
9 av oss kom frem til Kvinen turistforeningshytten på null komma svisj.

DSCN2999

 

Jeg var overrasket på hvor medtatt og vissen hytta var. På utsiden så den ut som en stor og stygg rød løe. Den er godt brukt, men beklagelig så er interessen ikke så stor å få den i stand.
Her kunne det virkelig trengt å hatt en dugnadsgjeng å fått den a`jour igjen, men ryktene fra DNT Sør sier at hytta skal brennes ned! Synd!

Vi gikk innomhus og fikk kjenne på en gammel og vond eim. Det var spikret opp mange gamle bilder i storstuen fra gamle årtier. Jeg fant Gunhild Kvinen avbildet også på et av bildene som i over 50 år bodde på fjellgården Kvinen langt i fra folk.

10384056_10153274770297840_6132278916810338071_n
Jeg har også hørt rykter på at det spøker her. Måtte jeg ha overnattet her, ville jeg tenke meg godt om. For er det noe jeg hater- er å bli forstyrret i nattesøvnen.


Vi spiste nistepakka, akte ned skråningen på søppelsekken……

PicMonkey Collage1

…….og tilslutt lå vi der på rekke og rad med oppadvendte ansikter og lukkede øyne og nøt solas varme stråler,- så desperat som om sola var på rasjonering.

10417587_10153274769387840_3640638989899530880_n
Etterhvert gikk vi på ski samme veien tilbake til hytta vår. Vi brukte sånn omtrent 2 mil tur/retur.

Mens vi hadde gått på skitur, hadde Heidi syslet med matlagingen i hytta. Denne gangen hadde hun tryllet frem en 3 retters til oss.

PicMonkey Collage

PicMonkey Collage2

Bilde 1: Forrett bestående av reker og kreps blandet i en fin forening med avokado,limesaft,gressløk,agurk,salt, cayenne pepper og dandert med gressløk og babysalatblader.

Bilde 2: Hovedrett bestående av indrefilet,hasselbakte poteter i smør,diverse grønnsaker og blåmuggost saus.

Bilde 3: Desserten består av kjeks og browniebunn og en skotsk maltwhisky (Lagavulin)fromage. Mektig og god!
Joda vi hadde det veldig fint i grunnen.


Mette og fornøyde slappet vi av og hadde sofaen på ryggen.Magen min veltet ut av bukselinningen som en hevende deig. Noen hadde lyst å trekke mer luft i lungene og noen ville danse bort litt av den altfor gode maten.
Kvelden var fin og lang med noe godt i glasset og gode samtaler.


søndagen fikk vi også tid til en liten skitur.

DSCN3039

Ikke mer enn 3 km lang, men den var veldig fin og lystbetont. Jeg ville ikke hjem når den tid kom. Tiden gikk altfor fort. Skulle ønske at vi kunne skru tiden tilbake.
Hvor ble helgen av?
Jeg har bare de gode minnene tilbake.
Takk til alle som bidro til å gjøre den MAGISK!
🙂

Legg igjen en kommentar

