Alle tiders padle tur til Litle Teistholmen.

Nå skriver vi om litt 1. september, men likevel er temperaturen i luften behagelig varm. Sjøen var rolig og doven mens vi padlet 13 menn og kvinner inn mot holmen.

Vi fant traseen mellom sund og viker, og fikk med oss idyllen rundt hva byøyene kunne presentere og servere oss på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PicMonkey C

Pic

Vi brukte rundt 2 timer inn til den lille holmen. Vi fikk parkere kajakkene like inn ved badestrandkanten, og fant så en fint rastebord hvor vi fikk konsumere den medbrakte nisten.

teistholmen_COVER

Collage

På Litle Teistholmen ligger helt på grensen mellom Sandnes og Stavanger kommune. Øya ble sikret i 2008 og er siden blitt tilrettelagt med 23 meter brygge, toalett og renovasjon. Her er også gode bademuligheter som vi ikke benyttet oss av.Litle Teistholmen har blitt et av de mest populære skjærgårdsområdene i Ryfylke. Litle Teistholmen ligger ved innseilingen til Høgsfjorden, nordøst av Usken.

PiStor båtaktivitet på sjøen idag- og det førte med seg noe mer bølger, men jeg tok det med knusende ro.Om jeg kom sist i rekken, hva gjorde så det? Jeg ville nyte turen og ikke komme i hui og hast først til mål.Med den stødige ferjen av en kajakk jeg stadig får låne av Helge, hadde jeg heller ingenting å bekymre meg for å få en ufrivillig dukkert.

Vi tok en sjappere trasé hjem- og sparte 1 time på det. Som skutt ut av en kanon var vi i Sandvika igjen.

Med feil innstilling på kameraet- fikk mange av bildene fiskeøye motiv. Det ble jo i grunnen temmelig fanzydanzy det! Så jo ut som vi padlet i oppoverbakke flere plasser på turen…. 🙂

llage

Totalt padlet vi 18 km idag.