Superb sykkeltur.

Igår (tirsdag), fikk jeg luftet karbonhingsten på en formidabel fin og varm vårtur sammen med gode venner. Det ble så og si som en blåtur for meg, da jeg ikke ante hvor ferden og traseen skulle finne sted.Jeg antok at den aktuelle turen ville bli heftig og gi meg høy puls underveis.Især når det var Kirsten som hadde ledertrøya!

Fra første spinnestund, gikk det i høy galopp. Jeg hadde noe problemer å følge i hjulsporene til de andre- der vi suste i sikksakk forbi folk og fe.Hadde nubbesjanse på å nyte naturen rundt meg.

Etter en liten stund fikk jeg gampen opp og pisket karbonhingsten så godt som den tålet.Jeg var redd den ville protestere og punktere sine hjulhover og vrenge med sine kjettinglepper.Det bare måtte briste eller bære.

I godt driv rundet vi litt av både Store Stokkavatnet og Hålandsvatnet- inntil vi skar av og kom oss opp på Kvernevikturen. Dette er visstnok blitt merket fra STF som en av sine 52 hverdagsturer.

I god puls, syklet vi gjennom lyngheier,berg og bakker, attraksjoner og historiske monumenter. Blant annet suste vi forbi monumentet ‘Brutt lenke’ av Alexander Kielland. Det er et minne for alle dem som omkom i kantringsulykken på platformen A. Kielland i 1980. Bærebjelkene ble brutalt revet bort under en fæl storm som rusket på denne tragiske dagen.

brutt lenke

Videre fant vi lune og sjarmerende badeplasser i Københavnbukta.

DSCN0771DSCN0769

Vi steg av karbonhingstene og slo oss ned ved en sandtstrand og konsumerte våres medbrakte niste, før vi syklet videre under Hafsfjordbrua og trillet tett opp til koselige hus, hytter og båtnaust.Lukten av tjære fra båtene inhalerte vi inn, mens vi traver videre mot nye inntrykk og sykkelstier: Madla Sandnes, Madlamark,Revheim, Store og Lille Stokkavatnet igjen- inntil vi avsluttet turen mot endestopp Tasta.

øø

 

Natur

 

Legg igjen en kommentar

