Ut på tur- aldri sur!

Hei hei!

Ut på tur- aldri sur er mitt nye motto nå til dags. Jeg er nesten mer i fjellet enn det jeg er her nede i byen.
Jeg kjøpte meg nye fjellsko ikke så altfor lenge siden- mindre enn et år siden i alle fall- men likevel ser jeg antydning til at sømmene begynner så smått å gi litt etter. Det er ikke til å tru. Jeg mener å si at Alfa fjell skoene mine skulle komme som et godt eksempel på som GODE fjell-sko- og ikke sånn jalla jalla sko…som går i stykker bare du ser på dem… Drit og dra!
Mine første fjellsko var i gortex- og stoff- lette så bare pokker- savner dem- men måtte gi slipp på dem da de ikke holdt tett lengre. Vannet strømmet til inn i skoene og derfor fikk føttene mine en utrivelig kalddusj når terrenget var som våtest.
Så fikk jeg det for meg å kjøpe lærsko da- stødige som fjell- robuste og tåler en støyt i barske Norske forhold- meeen..
Skal banne på at de holder maks et år- før de går helt opp i oppløsning.Har jeg garanti på dem? Jeg antar det…men så trettende likevel.
Så med det!
Gjett hvor jeg var forrige helg?
Yesda! Jeg var på fjelltur!!

Og jeg var i noe de kaller for Dyraheia på Vestlandet. Jeg fikk fortalt at her som Dyraheia holder til – altså i Suldal- fantes det mange dyregraver- derfor navnet Dyraheia….

Det var en strabasiøs tur- kupert that for sure. På fredagen var finslig- da det bare var et steinkast fra parkering til Mostøl hytta.

Vi fikk i oss rikelig med lammemiddag og var temmelig banan før vi la oss til ro. På lørdag stod vi tidlig opp og bela oss på en 10,5 timers og 20 km lang tur inntil Krossvatn hytta i shorts og t-skjorte-vær! 

(Jeg har fått skille!! ) 

På søndag var det opp og hopp igjen- og dra videre ned til Mostøl igjen- men vi gikk altså en rundtur.Det ble kortet ned på en time- så istedet for å gå i 6 timer øsepøse- fikk vi heller 5 timer i øsepøse regn.

Finslig!

Bilde galleri:

Snønuten-på 1604 meter–Rogalands 5. høyeste topp…..

Blikkstille vann…

Stølsområde forbi Jonstøl og opp til Sandvatnet

Fine blomster!

Ser du steinansiktet?

Jakthytta Steinkilen

Kjyrka- i Kyrkjesteinsdalen

Og hvor går ferden neste gang?

Følg med!, følg med! 🙂

Legg igjen en kommentar

