Nissepadling med Stavanger Kajakklubb.

1452416_416195195175522_86648091_n
På søndag var jeg med SKK på kajakk tur inn til Langøy ved Hundvåg. Først etter å ha pyntet kajakkene med julepynt, girlandere,julekuler,minijuletre og kristtorn.
Tron disponerte den andre kajakken sin til meg. Tørrdrakt med hansker og sko ble også lånt ut. Jeg hadde ingenting av utstyr- fersking som jeg er.(Bare 2 turer bak meg).
Etter å ha kommet meg opp i båten- (skjelven som et ospeløv), padlet jeg forsiktig ut mot de andre nissepadlerne. Sjøen var mer urolig enn sist gang jeg var utpå. Da var den blikkstille og snill.
♥♥♥
Ikke har jeg fått testet ut eskimorullen…Så gu om jeg ville tippe rundt og komme ut i det kalde vannet! Huhaa!
Vi  padlet så inn mot Vågen i Stavanger i ført nisselue – hvor vi sang julesanger og padlet rundt og rundt treet som ble slepet og dratt med.Etterhvert fikk vi tilskuere.Syntes sikkert vi hadde det riktig så morsomt.
406579_10151107549580771_2124010231_n
♥♥♥
399224_10151107549495771_760729052_n
Det ble et skiftenes vær- fra regn til sol til regn. Da vi kom over sundet, ble sjøen uroligere– jeg var små nervøs når de store båtene kom med sine store surfebølger…
Men det gikk godt denne gangen også.
♥♥♥
Vi padlet frem til bryggen ved Langøy. Og rigget båtene på plass.Tok det vi hadde med oss av proviant og fant oss en «trehytte slasj gapahuk» ikke så langt i fra brygga.
CIMG4942
♥♥♥
Her pyntet og spiste vi på pepperkaker/småkaker og den medbrakte provianten.
Kos kos!
Etterhvert brøt vi opp. Og labbet tilbake til kajakkene jeg fant hanskene mine iskalde. Får å redde hendene mine fra kuldedøden,- helte vi varmt vann på dem. Lurt!
♥♥♥
Skumringen kom over oss. Det var bare å padle hjemover igjen.Trøtt i armene var det godt å komme seg ut av kajakken igjen. Muskler som ikke har blitt tatt i bruk på lenge, ble som følger en intens gangsperr.
397075_10151206438779403_818243257_n
♥♥♥
En riktig så fornøyelig søndag.

Legg igjen en kommentar

