Gjennomsykling av StaRaSoSaRittet-2011.

Troppet spent opp på Strandkaien i Stavanger med andre entusiastiske deltakere.Noen ferske og noen veteraner.

Uret viste 17:30 da vi rullet avgårde.Fantastisk vær og fantastisk temperatur. Med godt driv syklet jeg sammen med de andre for en liten stund…Etter cirkus 5 km klarte jeg ikke holde det samme tempoet som de fleste andre.Skulle ikke dette bare være en gjennomkjøring(?)- rittet er jo senere..Hjelpes!.Mange som tok dette på blodig alvor altså- og brøytet seg av sted.Syklist etter syklist suste forbi meg.Å så trettende! Jeg ville for all del ikke miste siste mann av syne, så jeg slo følge med et par jenter.Jeg lå nokså lenge bak dem, til vi kom til den bratteste bakken ever.Fy faen så seig.Jeg måtte konsentrere meg om å puste.

Jeg trodde jeg skulle dø mange ganger..Heldigvis spilte kneet på lag med meg- ingen knurring og krangling der.Så etter blodsmak,tårer og max puls og vel så det, var jeg utrolig meg oppe, og kunne endelig slappe av å få pusten tilbake på nedoverbakken.Jentene var borte og jeg kunne skimte noen deltakere laaangt der borte i det fjerne.

Yes.

Jeg tenkte:«Det som mangler nå, er at jeg punkterer eller faller og slår meg noe sinnsykt!»

 Ikke hadde jeg mobil heller..Å jeg følte meg noe ensom der jeg syklet for meg selv.Kjente meg egentlig ikke kjempesliten (hadde mer å gå på liksom), men sykkelsetet gnagte noe infernalsk- og derfor var stumpen sår og vond («Buksebleien» lot jeg ligge hjemme).Så etter ei stund gadd jeg ikke mer- og snudde og syklet hjem.

🙂

sykkelbru_bjorndalen1

På tilbakeveien fant jeg ut at jeg ikke var helt sist tross alt (!)..

Jaja.Jeg fikk i alltids testet ut formen min- og konklusjonen der er at den suger noe inn i helvete.Jeg må ha en gjennomsnittsfart på ca 30km/t hvis jeg skal kunne konkurrere med de andre snøgge syklistene.

Sykkel_vei_illustr_1043316i

 

Pulsklokken:

Gjennomsnitts puls: 138 beat pr minutes.
Max puls: 184 bpm
Forbrente kalorier/fett: 1062 kcal/110 gr

Legg igjen en kommentar

