Rastløs

Sukk, den rastløsheten altså.Jeg kunne ikke dy meg- trosset kneskadene og dro på en snarlig sykkeltur rundt Stokkavatnet.

 

Var litt vondt i førstningen- slet meg oppover de steile bakkene, men det gikk seg til etterhvert som jeg ble mer og mer varm i kroppen.Beinkaldt var det i sykkeltrøye og sykkelshorts. Etter den fæle regnbygen tidligere idag, gikk gradene betydelig ned.Gåsehuden la seg om de bare armene og beina mine.Men herlig friskt var det allikevel.Jeg fikk som sagt varmen i meg etterhvert.Alle som kunne krype å gå, skulle visstnok  ut på tur på denne fine mandags kvelden i august.Noe slitsomt å sykle når dem ikke kan holde høyre siden- eller når dem går midt i veien på lang lang rekke…Og hundeeierne som ikke kan ha dressur på hunden sin-Kan de for pokker ikke holde dem langs veikanten, slik at det ikke er i hindring for oss syklister som kommer susende forbi.???? Ikke få ganger at jeg har nesten kollidert eller fått krokfot av hundebåndet eller bruke hunden som rambukk…(!)

Og joggerne som har musikk på øret da?? De hører meg ikke når jeg ringer og plinger som besatt! Av og til slipper jeg det lett med bare å kremte og bremse lydelig med bremsene eller komme med  gruslyder at jeg kommer….men når de har høylytt musikk er det så og si ikke råd…

Jada, alltid vil det være noe å irritere seg over, det skal være visst.

Joggerne og turgåere har vel det på samme måten kan jeg tenke meg.

Særlig gullfint av «Full-Fart- Syklistene» å henge opp plakater rundt hele vannet…..

 

Hihi! Jeg skulle tro at dette ville få sykkel haterne til å krølle på leppa si….

Legg igjen en kommentar

